sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Tervetuloa!

Tervetuloa lukemaan uutta blogiani!

Täällä ruudun takana kotia, arkea ja ehkä muutakin elämää järjestelee kolmekymppinen kolmen pienen lapsen äiti. Lapset ovat 6v, 4v ja 2v, joten touhua meillä riittää. Olen aina tykännyt järjestelemisestä ja organisoinnista, siivoamisesta en niinkään. Lapsena mulla oli koulupöydän laatikot ja vaatekaappi järjestyksessä, koulupöydän päällinen sen sijaan kaaoksessa. 

Nykyään osaan jo arvostaa siisteyttäkin, varsinkin kun se on lapsiperheessä niin katoavaa ja kovan työn takana. Olen vielä muutaman kuukauden kotiäitinä, joten taloustöistä päävastuu meidän perheessä on mulla. Kaikki meidän kolme lasta ovat olleet parivuotiaiksi asti huonoja nukkujia, ja nyt kun viimeinenkin on alkanut nukkua vähän paremmin, olen havahtunut siihen, että mulla on ekaa kertaa melkein seitsemään vuoteen sellainen tilanne, että arjen pyörittäminen tuntuu melko vaivattomalta. Kun ei ole koko ajan väsymyksen äärirajoilla ja nuorinkin on jo parivuotias ja puuhailee ihan mukavasti omiaan, jää äidille aikaa alkaa järjestellä kaappeja :)

Viime aikoina onkin paljon mietityttänyt erilaiset kodin siisteyteen, kaappien järjestykseen, tavaran määrään ja arjen hallintaan liittyvät jutut. Sanoisin, että meillä on enimmäkseen perussiistiä, toisinaan melkoinen kaaos, kaapit kohtalaisessa järjestyksessä, tavaraa runsaasti mutta hallittava määrä ja arkikin hallinnassa, mutta aina voi pyrkiä parempaan. Ja mikäpä sen parempi aika laittaa elämä järjestykseen kuin nyt, ennen kun kesän loputtua palaan taas työelämään ja arki muuttuu hektisemmäksi.

Tervetuloa siis lukemaan mun ajatuksia ja seurailemaan meidän puuhia! Blogin löydät myös Blogilistalta, Bloglovinista ja Facebookista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jaa toki ajatuksesi!